Приветствую Вас Гость!
Середа, 15.05.2024, 19:25
Главная | Регистрация | Вход | RSS

Меню сайта

Выбор раздела

Погода

Наши друзья

Великая Писаревка В-Писарівська РДА В-Писарівська районна рада Новини Лебедина Наша кнопка  Газета Ворскла

Поиск по сайту

...

Шановні читачі!
Нагадуємо, що постійно триває передплата на районну газету "Ворскла”. Якщо ви з якихось причин ще не передплатили районку, то поспішіть звернутися до поштових відділень або листонош. Залишайтеся з нами!

Форма входа

Каталог статей

Главная » Статьи » Власть

Прокуратура району дбає про охорону навколишнього-природного середовища


 

Шановні співмешканці! Нещодавно у нашому районі стався прикрий випадок. На території Гетьманського національного природного парку невідомі здійснили поруб 154 дерев. Зловмисники, незважаючи на те, що територія належить до природно-заповідного фонду України, має особливе охоронне значення вчинили вказане діяння.

Прокуратурою району за вищевказаним фактом проведено перевірку, зясовано обставини скоєного. Під час перевірки було залучено в якості спеціаліста державного інспектора з ОНПС Державної екологічної інспекції України в Сумській області, який встановив, що зазначеним діями навколишньому природному середовищу було завдано істотної шкоди на суму 502062 грн. Результати перевірки засвідчили, що вчинене містить ознаки злочину, передбаченого ст. 246  КК України За вказаним фактом відкрито кримінальне провадження та розпочато досудове розслідування.

Такий стан речей свідчить про недостатню обізнаність населення щодо порядку використання природних ресурсів природно-заповідного фонду України та створює необхідність його розяснення.

Так, законодавство України визначає перелік обєктів природно-заповідного фонду України та регламентує порядок користування природними ресурсами на цій території. Зокрема, ст. 3 Закону України «Про природно-заповідний фонд України» (далі Закон) передбачає, що до природно-заповідного фонду України належать:     природні  території  та  об'єкти  -  природні    заповідники, біосферні заповідники,  національні  природні  парки,  регіональні ландшафтні парки, заказники, пам'ятки природи, заповідні урочища; штучно  створені  об'єкти  -  ботанічні  сади,  дендрологічні парки,  зоологічні    парки,    парки-пам'ятки    садово-паркового мистецтва.

Ст. 9-1 Закону визначає, що спеціальне використання природних ресурсів у межах  територій та об'єктів природно-заповідного фонду здійснюється в межах ліміту та  на  підставі  дозволу  на  спеціальне  використання  природних ресурсів у межах територій та об'єктів природно-заповідного фонду. Спеціальне використання природних ресурсів у межах  територій та об'єктів природно-заповідного фонду загальнодержавного значення здійснюється в межах ліміту та на підставі дозволу на використання природних  ресурсів  у межах    територій   та   об'єктів   природно-заповідного   фонду, затвердженого та виданого центральним  органом  виконавчої  влади  в   галузі охорони  навколишнього природного середовища,  а також на підставі дозволів.

Видача  дозволів  на  спеціальне  використання природних ресурсів здійснюється на безоплатній основі на підставі клопотання  (заявки) природокористувача,   погодженого  із   власником  або  постійним користувачем земельної ділянки та заінтересованими органами.

Дозвіл на спеціальне  використання  природних  ресурсів  може бути   анульований   органом,  що  його  видав,  у  разі:  різкого погіршення стану  навколишнього  природного  середовища  внаслідок природокористування,   ліквідації   підприємства,   установи   або організації,    яка    отримала     дозвіл;     порушення     умов природокористування   та   режиму  території  природно-заповідного фонду;  втрати  чи  пошкодження  дозволу,  що  не  дає  можливості визначити зміст дозволу.

 Дозвіл видається після затвердження лімітів протягом місяця з моменту  подання  клопотання.  Підставами  для  відмови  у  видачі дозволу  є  відсутність  затвердженого  в  установленому   порядку ліміту,  порушення  умов  природокористування  та режиму території природно-заповідного фонду.

Рішення про відмову у видачі дозволу може бути  оскаржено  до центрального    органу   виконавчої   влади   в   галузі   охорони навколишнього природного середовища або до суду.

Прийняття рішення про відмову у видачі дозволу на  спеціальне використання  природних  ресурсів  у  межах  територій та об'єктів природно-заповідного фонду здійснюється у місячний строк.

Заява про оскарження рішення про  відмову  у  видачі  дозволу подається до центрального органу виконавчої влади в галузі охорони навколишнього  природного  середовища  протягом  строку,   що   не перевищує десять днів з дня одержання відповідного рішення.  Заява розглядається  у  десятиденний  строк.  Про  результати   розгляду заявник повідомляється у письмовій формі.

В той же час, законодавець передбачив і юридичну відповідальність за порушення порядку використання лісових ресурсів. Це ст. 246 Кримінального кодексу України  як незаконна порубка лісу, ст. 64-67 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

Вказаний на початку статті ганебний вчинок свідчить про ігнорування громадянами вимог закону щодо охорони навколишнього природного середовища, визначеного порядку користування лісовими ресурсами та обєктами природно-заповідного фонду України, низький рівень правової свідомості та правової культури, байдуже ставлення до природи та її багатств, які на жаль є вичерпними і вимагають тривалого часу для відновлення.

Тож, необхідно дбайливо ставитися до природи та пам’ятати, що діяння, які завдають шкоди навколишньому природному середовищу, тягнуть за собою кримінальну, адміністративну та іншу, передбачену законом юридичну відповідальність.

 

Стажист на посаді прокурора

прокуратури району Федченко Т.В.

Категория: Власть | Добавил: vorskla1968 (04.02.2014)
Просмотров: 631 | Рейтинг: 5.0/1 |
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]