Приветствую Вас Гость!
Середа, 15.05.2024, 18:29
Главная | Регистрация | Вход | RSS

Меню сайта

Выбор раздела

Погода

Наши друзья

Великая Писаревка В-Писарівська РДА В-Писарівська районна рада Новини Лебедина Наша кнопка  Газета Ворскла

Поиск по сайту

...

Шановні читачі!
Нагадуємо, що постійно триває передплата на районну газету "Ворскла”. Якщо ви з якихось причин ще не передплатили районку, то поспішіть звернутися до поштових відділень або листонош. Залишайтеся з нами!

Форма входа

Каталог статей

Главная » Статьи » Власть

Прокуратура в умовах сьогодення

Питання діяльності органів прокуратури України, її завдань, функцій та повноважень в умовах реформування викликає значний суспільний інтерес та потребує детального роз’яснення.

Відповідно до ст. 121 Конституції України прокуратура України становить єдину систему, на яку покладаються:

 1) підтримання державного обвинувачення в суді;

 2) представництво інтересів громадянина або держави в суді у випадках, визначених законом;

 3) нагляд за додержанням законів органами, які проводять оперативно-розшукову діяльність, дізнання, досудове слідство;

 4) нагляд за додержанням законів при виконанні судових рішень у кримінальних справах, а також при застосуванні інших заходів примусового характеру, пов'язаних з обмеженням особистої свободи громадян;

 5) нагляд за додержанням прав і свобод людини і громадянина, додержанням законів з цих питань органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими і службовими особами.

14.10.2014 прийнято новий Закон України «Про прокуратуру», який набрав чинності 15.07.2015, окрім окремих його положень, які набрали чинності з 26.10.2014, відповідно до якого на прокуратуру покладаються такі функції:

1) підтримання державного обвинувачення в суді;

2) представництво інтересів громадянина або держави в суді у випадках, визначених цим Законом;

3) нагляд за додержанням законів органами, що провадять оперативно-розшукову діяльність, дізнання, досудове слідство;

4) нагляд за додержанням законів при виконанні судових рішень у кримінальних справах, а також при застосуванні інших заходів примусового характеру, пов’язаних з обмеженням особистої свободи громадян.

Не зазнали суттєвих змін функції підтримання державного обвинувачення в суді, нагляду за додержанням законів органами, що провадять оперативно-розшукову діяльність, дізнання, досудове слідство та нагляду за додержанням законів при виконанні судових рішень у кримінальних справах, а також при застосуванні інших заходів примусового характеру, пов’язаних з обмеженням особистої свободи громадян.

Проте, відповідно до перехідних положень вищевказаного Закону прокуратура виконує функцію нагляду за додержанням прав і свобод людини і громадянина, додержанням законів з цих питань органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими і службовими особами виключно у формі представництва інтересів громадянина або держави в суді.

На цей час, органи прокуратури України позбавлені функції так званого загального нагляду за додержанням і застосуванням законів, тобто, більше не проводять перевірок за додержанням і застосуванням законодавства органами державної влади, органами місцевого самоврядування, юридичними особами будь-якої форми власності та фізичними особами.

Функція представництва в суді, яка полягає у здійсненні процесуальних та інших дій, спрямованих на захист інтересів громадянина або держави, є певним чином обмеженою.

Так, прокурор здійснює представництво в суді законних інтересів держави у разі порушення або загрози порушення інтересів держави, якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб’єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, а також у разі відсутності такого органу.

Прокурор здійснює представництво в суді інтересів громадянина (громадянина України, іноземця або особи без громадянства) у випадках, якщо така особа не спроможна самостійно захистити свої порушені чи оспорювані права або реалізувати процесуальні повноваження через недосягнення повноліття, недієздатність або обмежену дієздатність, а законні представники або органи, яким законом надано право захищати права, свободи та інтереси такої особи, не здійснюють або неналежним чином здійснюють її захист.

Виключно з метою встановлення наявності підстав для представництва інтересів держави в суді у випадку, якщо захист законних інтересів держави не здійснює або неналежним чином здійснює суб’єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, прокурор має право отримувати інформацію, яка на законних підставах належить цьому суб’єкту, витребовувати та отримувати від нього матеріали та їх копії.

У разі відсутності суб’єкта владних повноважень, до компетенції якого віднесений захист законних інтересів держави, а також у разі представництва інтересів громадянина з метою встановлення наявності підстав для представництва прокурор має право:

1) витребовувати за письмовим запитом, ознайомлюватися та безоплатно отримувати копії документів і матеріалів органів державної влади, органів місцевого самоврядування, військових частин, державних та комунальних підприємств, установ і організацій, органів Пенсійного фонду України та фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування, що знаходяться у цих суб’єктів, у порядку, визначеному законом;

2) отримувати від посадових та службових осіб органів державної влади, органів місцевого самоврядування, військових частин, державних та комунальних підприємств, установ та організацій, органів Пенсійного фонду України та фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування усні або письмові пояснення. Отримання пояснень від інших осіб можливе виключно за їхньою згодою.

Новий порядок функціонування органів прокуратури значною мірою вплинув і на порядок розгляду звернень громадян. Як і раніше фізичні та юридичні особи продовжують звертатися до органів прокуратури із заявами та скаргами, які в більшості своїй для їх вирішення потребують здійснення прокуратурою загальнонаглядових повноважень, яких остання позбавлена.

Тому велика кількість звернень направляється за належністю відповідно до ст. 7 Закону України «Про звернення громадян» до інших органів державної влади та органів місцевого самоврядування для розгляду та вирішення. При цьому громадяни гаять час і вирішення звернення по суті затягується, що жодним чином не сприяє реалізації громадянами своїх прав та інтересів.

Одночасно зміни внесено й до Закону України “Про звернення громадян”, якими скасовано статтю 29 Закону, відповідно до якої нагляд за дотриманням законодавства про звернення громадян здійснювався Генеральним прокурором України та підпорядкованими йому прокурорами.

         Окремо хочу зупинитися на структурі органів прокуратури України, зокрема, новому понятті «місцева прокуратура».

         Систему прокуратури України становлять:

1) Генеральна прокуратура України;

2) регіональні прокуратури;

3) місцеві прокуратури;

4) військові прокуратури;

5) Спеціалізована антикорупційна прокуратура.

         У додатку до Закону України «Про прокуратуру» від 14.10.2014 зазначено перелік та територіальну юрисдикцію місцевих прокуратур. Так, на території Сумської області з 15.12.2015 функціонують Конотопська, Охтирська, Роменська, Сумська та Шосткинська місцеві прокуратури.

Охтирська місцева прокуратура охоплює Великописарівський район, Краснопільський район, місто Охтирка, Охтирський район, Тростянецький район та має відповідно три відділи Великописарівський, Краснопільський та Тростянецький.

Територію Великописарівського району обслуговує Великописарівський відділ Охтирської місцевої прокуратури.

 

Прокурор Великописарівського відділу

Охтирської місцевої прокуратури

юрист 3 класу                                                                                     Сергій Чечетт

 

Категория: Власть | Добавил: vorskla1968 (13.01.2016)
Просмотров: 760 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]